Orang Berlesung Pipit Adalah Antara Manusia Yang Paling Comel

“Betul ke kakak tadi dah 40 tahun? Bukan main awet muda lagi. Eh, agaknya sebab lesung pipit dia tu nampak muda? Cemburu juga ya orang yang ada kelebihan lesung pipit ni….” Uniknya mereka yang mempunyai lesung pipit! Mana tidaknya, setiap senyuman mempunyai aura istimewa kerana lekukan ini berupaya menambah ‘kemanisan’ dalam wajah. Setiap …

734-955-6360

816-330-1841

“Kenapalah dalam adik-beradik perempuan, aku yang banyak tumbuh bulu. Tengok ni, sampai kat atas bibir pun tumbuh bulu, dah macam misai. Sorry ya, I perempuan asli! Macam mana ni? Nak tarik buang, mesti sakit. Nak cukur? Nak letak wax? Tak ada ke petua hilangkan misai wanita yang tak sakit?” Lebihan bulu di …

Read More »

6784697791

“Alahai ngerinya aku tengok jarum suntikan epidural semasa bersalin tu. Bukan main besar, dahlah dicucuk ke tulang belakang. Tak bahaya ke? Tapi, artis-artis pakai ok je. Kawan aku pun kata lagi seronok sebab tak rasa sakit. Betul ke?” Epidural adalah salah satu alternatif penahan sakit semasa bersalin yang semakin popular. Antara …

disbury

2133331307

“Ish, kenapalah lagu Didi & Friends asyik terngiang-ngiang kat telinga ni. Pening kepala aku dibuatnya. Ni mesti banyak sangat tengok kartun dengan anak-anak. Huhu.” Perasan tak, sebelum ada anak dulu memang senang nak cakap kita tak nak buat macam ni, tak nak buat macam itu. Tapi hakikatnya apabila dah ada anak …

Read More »

surfacing machine

PERGI HAJI BUKAN KERANA DAH DAFTAR DENGAN TABUNG HAJI TETAPI JEMPUTAN DARI ALLAH. Sebelum itu saya nak ucapkan selamat berangkat dan mengerjakan haji kepada semua tetamu Allah tahun ini. Setiap tahun musim ini, hati saya berbaur dengan pelbagai perasaan. Rindu, sedih, bersyukur, iri hati dan bermacam-macam perasaan lagi. Saya tergerak …

Read More »

8592692242

Kebanyakan wanita yang mempunyai berat badan berlebihan melalui proses kehamilan dan kelahiran tanpa sebarang masalah dan melahirkan bayi yang sihat dan comel. Walau bagaimanapun, berat badan berlebihan meningkatkan risiko dan komplikasi kepada anda dan juga bayi. Artikel saya pada kali ini menerangkan bagaimana penjagaan tambahan dan cara mengawal berat badan …

Read More »

5 Tips Masak Nasi Menggunakan Beras Basmathi, Agar Lembut & Peroi

Kita mungkin tak selalu menggunakan beras jenis basmathi kerana beras ini biasanya hanya digunakan untuk membuat menu istimewa seperti Nasi Minyak atau Nasi Arab. Beras ini lebih panjang, padat, dan sedap. Harganya pun tentulah lebih mahal. Apabila menggunakan beras basmathi, cara memasaknya tidak sama dengan memasak beras biasa. Ramai yang …

Read More »

12 Perkara ‘Simple’ Yang Besar Maknanya Pada Anak Anda

“Apa lagi ya nak buat dengan anak-anak hujung minggu ni? Banyak idea aktiviti untuk anak di rumah yang kami dah buat. Kalau tak rancangkan apa-apa, nanti anak kebosanan pulak. Kita pula yang rasa serba salah…” Hmm… Jangan salah anggap, sebenarnya bukan pergi bercuti atau permainan yang hebat saja boleh buat anak …

coattest